Protože děti z 2.A v prvouce zakončily téma JARO, přemýšleli jsme, jak si všechny nabyté informace poznamenat-nápaditě, kreativně, uceleně. Pracovní list, myšlenková mapa, tabulka ….vše už máme vyzkoušeno, tak jsme se vrhli na nový projekt s názvem LAPBOOK. Že nevíte, co to je? Lapbook je interaktivní 3D kniha, kterou si žáci vyrábějí sami. Jedná se o knihu, která vytváří ucelený soubor informací, zajímavostí a aktivit na dané téma.
Tak jsme začali:
1. brainstorming-jaké informace chceme v lapbooku mít?. Dohodli jsme se na : jarních rostlinách-jejich stavbě, zvířecích rodinách-popř. mláďatech, práce na zahradě, vývoj plodu (od pupenu až po jablko), jarní měsíce, jarní svátky….a podle fantazie mohli doplnit další informace.
2. Jak vlastně samotný lapbook vytvořit? Přemýšleli jsme, jak můžeme obrázky zajímavě vložit do našich desek tak, aby to bylo zajímavé, přehledné a důmyslné. Menší obavy paní učitelky, zda to děti zvládnou, byly okamžitě pryč ve chvíli, kdy viděla, jak se děti do práce pustily a třídily, stříhaly, řadily, popisovaly a vymýšlely. Druháčci byli naprosto nadšení a už vyzvídají, kdy budou dělat svůj další lapbook.
p.s. ..každý má svůj lapbook vyfocen, aby jim to nebylo líto… 🙂
2.A a Andrea Hubáčková