Dva týdny pilně pracovali a skoro každý den se seznamovali s nějaký zvířetem. Na konci každé čtenářsko-přírodovědné lekce vypsali vizitku zvířete a přidali jeho fotografii. Tak získali základ pro knihu, pro Můj atlas zvířat. Práce na finální podobě knihy dětem umožnila vžít se do role autora, ilustrátora i vydavatele knihy. Děti si musely navrhnout obálku, na zadní stranu vymyslet stručnou anotaci knihy. Některé děti na druhou stranu napsaly i věnování (jak to viděly v knihách, které četly). Největším oříškem bylo sestavení knížky a napsání obsahu tak, aby souhlasil se stranami v knize. Každé z dětí si s úkolem poradilo po svém a knížečky jsou zdařilými autorskými dílky. Samy děti měly radost z práce i z výsledku a navzájem si své zápisy pročítaly a porovnávaly si obálky či řazení vizitek.
Znovu se nám potvrdilo, že projektová výuka má velké přesahy do různých oblastí lidské práce a děti posouvá v mnoha dovednostech. Máme tak radost, že naše časově náročnější příprava měla smysl.
Jiřina Hrbáčová, Jana Mlčochová