Žákovský parlament

ŽÁKOVSKÝ PARLAMENT

Školní rok: 2025/2026

Koordinátor: Mgr. Filip Neklapil

 

Zvolení členové:

5. třída: Alex Rebilas, Barbora Kaspříková, Barbora Bielková, Matěj Vaněk

6. třída: Viktorie Kadulová, Adriana Slížková

7. třída: Rozálie Žídková, František Hlaváč

8. třída: Viktorie Janků, Petr Mácha

9. třída: Eliška Výtisková, Ondřej Bobovský

 

Funkce členů:

               Předseda: Viktorie Janků

               Místopředseda: Ondřej Bobovský

               Zapisovatel: Eliška Výtisková

               Mluvčí: Petr Mácha

 

Výstupy činnosti žákovského parlamentu:

Web školy, facebookové stránky školy, magnetická tabule na 2. stupni

 

Plán činnosti parlamentu

Září – Ustavující schůze, volba předsednictva, stanovení pravidel

Říjen – Návrhy na zlepšení školy, rámcový plán akcí na školní rok, plán akcí na podzim/zimu

Listopad – Příprava a případná realizace naplánovaných akcích

Prosinec – Příprava a případná realizace naplánovaných akcích

Leden – Reflexe fungování žákovského parlamentu, zhodnocení členství žáků a jejich funkcí

Únor – plán akcí na jaro/léto

Březen – květen – Příprava a případná realizace naplánovaných akcí

Červen – závěrečná schůze, vyhodnocení fungování žákovského parlamentu

 

Struktura schůzek:

  • Prezence
  • Připomínky ze stran členů parlamentu
  • Sestavení plánu řešení připomínek
  • Příprava plánovaných akcí, rozdělení práce
  • Hodnocení proběhlých akcí, schůzek
  • Shrnutí schůze

 

Pravidla fungování parlamentu

Každá třída má 2 zástupce.

Parlament vede předseda a místopředseda (volení na první schůzce).

Zápisy zapisuje zapisovatel, jsou uchovávány a předávány vedení školy.

Výstupy a informace o činnosti jsou umístěny na nástěnce parlamentu.

Podněty a připomínky shromažďují zástupci od svých spolužáků.

Koordinátor pomáhá s organizací, ale iniciativa je ponechána žákům.

 

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, vizitka, PísmoObsah generovaný pomocí AI může být nesprávný.