ŽÁKOVSKÝ PARLAMENT
Školní rok: 2025/2026
Koordinátor: Mgr. Filip Neklapil
Zvolení členové:
5. třída: Alex Rebilas, Barbora Kaspříková, Barbora Bielková, Matěj Vaněk
6. třída: Viktorie Kadulová, Adriana Slížková
7. třída: Rozálie Žídková, František Hlaváč
8. třída: Viktorie Janků, Petr Mácha
9. třída: Eliška Výtisková, Ondřej Bobovský
Funkce členů:
Předseda: Viktorie Janků
Místopředseda: Ondřej Bobovský
Zapisovatel: Eliška Výtisková
Mluvčí: Petr Mácha
Výstupy činnosti žákovského parlamentu:
Web školy, facebookové stránky školy, magnetická tabule na 2. stupni
Plán činnosti parlamentu
Září – Ustavující schůze, volba předsednictva, stanovení pravidel
Říjen – Návrhy na zlepšení školy, rámcový plán akcí na školní rok, plán akcí na podzim/zimu
Listopad – Příprava a případná realizace naplánovaných akcích
Prosinec – Příprava a případná realizace naplánovaných akcích
Leden – Reflexe fungování žákovského parlamentu, zhodnocení členství žáků a jejich funkcí
Únor – plán akcí na jaro/léto
Březen – květen – Příprava a případná realizace naplánovaných akcí
Červen – závěrečná schůze, vyhodnocení fungování žákovského parlamentu
Struktura schůzek:
- Prezence
- Připomínky ze stran členů parlamentu
- Sestavení plánu řešení připomínek
- Příprava plánovaných akcí, rozdělení práce
- Hodnocení proběhlých akcí, schůzek
- Shrnutí schůze
Pravidla fungování parlamentu
Každá třída má 2 zástupce.
Parlament vede předseda a místopředseda (volení na první schůzce).
Zápisy zapisuje zapisovatel, jsou uchovávány a předávány vedení školy.
Výstupy a informace o činnosti jsou umístěny na nástěnce parlamentu.
Podněty a připomínky shromažďují zástupci od svých spolužáků.
Koordinátor pomáhá s organizací, ale iniciativa je ponechána žákům.

